Φροντίδα για τη μητέρα και το παιδί
Φροντίδα για τη μητέρα και το παιδί

Σωστή διατροφή κατά το θηλασμό

Είναι σημαντικό να συνεχίσετε την πλούσια και υγιεινή διατροφή που ακολουθούσατε κατά την εγκυμοσύνη και όσο θηλάζετε το μωρό σας.

Η παραγωγή επαρκούς ποσότητας μητρικού γάλακτος που θα ικανοποιήσει ένα πεινασμένο νεογνό δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί την κατανάλωση πολλής ενέργειας (περίπου 500 θερμίδες ημερησίως). Επομένως, πρέπει να τρώτε λίγο παραπάνω από το φυσιολογικό. Αν τρώτε λιγότερο, ο οργανισμός σας θα εξακολουθεί να παραγάγει καλής ποιότητας γάλα, αλλά θα νιώθετε εξαντλημένη. Μπορεί επίσης να επιβραδυνθεί η ανάκαμψη του οργανισμού σας μετά από τη γέννα.

Η διατροφή σας κατά το θηλασμό – επαρκής ποσότητα φαγητού

Προσπαθήστε να τρώτε ένα ή δύο σνακ υψηλής ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς και τρία κύρια γεύματα. Δοκιμάστε ένα σάντουιτς με ζαμπόν ή κοτόπουλο, τυρί λιωμένο σε φρυγανισμένο ψωμί, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς (αρκεί να μην έχετε ιστορικό αλλεργίας). Επίσης, μια καλή επιλογή είναι το γιαούρτι, τα δημητριακά και οι σούπες.

Τροφές πλούσιες σε σίδηρο

Αν ανακαλύψετε ότι τα επίπεδα του σιδήρου σας είναι χαμηλά, μπορεί να χρειαστεί να πάρετε συμπληρώματα σιδήρου σε ταμπλέτες, τα οποία βοηθούν σημαντικά στη μείωση του αισθήματος της κόπωσης. Επίσης μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως κόκκινο κρέας, εμπλουτισμένα δημητριακά, καλομαγειρεμένο κρόκο αυγού και πράσινα λαχανικά. Η βιταμίνη C βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει το σίδηρο από τα αυγά, τα λαχανικά και τα δημητριακά, γι' αυτό μην ξεχνάτε να καταναλώνετε τροφές όπως πατάτες, εσπεριδοειδή, ντομάτες και πιπεριές.

Τροφές που πρέπει να καταναλώνετε με μέτρο

Θεωρείται πως όταν ορισμένες τροφές περνούν στο μητρικό γάλα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στα μωρά, όπως π.χ. πολλά αέρια, κολικούς και διάρροια. Οι συνήθεις ένοχοι είναι οι ντομάτες, η υπερβολική κατανάλωση χυμών εσπεριδοειδών ή τα εσπεριδοειδή φρούτα, το σκόρδο και το ωμό κρεμμύδι, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, οι φράουλες, τα μανιτάρια, τα αναψυκτικά, τα καυτερά φαγητά, η σοκολάτα και όλα τα είδη φασολιών. Δεν πρέπει να τα αποφεύγετε τελείως, αλλά να τα τρώτε με μέτρο και να τα αποκλείετε μόνο αν πιστεύετε ότι προκαλούν προβλήματα στο μωρό σας.

Ορισμένες φορές, τα γαλακτοκομικά μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα κολικών στο μωρό σας. Αν σκέφτεστε να διακόψετε την κατανάλωση γαλακτοκομικών για ένα χρονικό διάστημα, ζητήστε πρώτα τη συμβουλή του γιατρού σας, ώστε να εξακολουθήσετε να λαμβάνετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε εσείς και το μωρό σας.

Μια άλλη καλή συμβουλή είναι να προσπαθήσετε να μην καταναλώνετε υπερβολική καφεΐνη, η οποία περιέχεται στο τσάι, στον καφέ, στην κόκα κόλα και σε άλλα αναψυκτικά. Διαφορετικά, το μωρό σας μπορεί να είναι νευρικό και να δυσκολεύεται να κοιμηθεί.

Έχετε υπόψη ότι οι πληροφορίες που δίνονται σε αυτά τα άρθρα είναι γενικές συμβουλές και σε καμία περίπτωση δεν υπερισχύουν των συμβουλών που θα σας δώσουν οι επαγγελματίες υγείας. Αν εσείς, η οικογένεια ή το παιδί σας παρουσιάζετε συμπτώματα ή πάσχετε από παθήσεις που είναι σοβαρές ή δεν υποχωρούν, ή αν χρειάζεστε ειδικές ιατρικές συμβουλές, ζητήστε τη βοήθεια ενός γιατρού. Η Philips AVENT δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για οποιαδήποτε ζημία ενδέχεται να προκληθεί ως αποτέλεσμα της χρήσης των πληροφοριών που παρέχονται σε αυτόν τον ιστότοπο.

Σχετικά προϊόντα

Σχετικές οδηγίες

Οδηγίες για το θηλασμό

Οδηγίες για το θηλασμό

Οδηγίες για τάισμα με μπιμπερό

Οδηγίες για τάισμα με μπιμπερό