Φροντίδα για τη μητέρα και το παιδί
Φροντίδα για τη μητέρα και το παιδί

Επιλογές τροφών με σκληρότερη υφή για το μωρό

Όταν το μωρό σας φτάσει περίπου τους εννέα μήνες, μπορείτε να ξεκινήσετε να του δίνετε μεγαλύτερη ποικιλία τροφών, συμπεριλαμβάνοντας πιο σκληρές τροφές που μπορεί να φάει με τα χέρια, όπως μπαστουνάκια ωμών λαχανικών.

Πώς να ετοιμάσετε γεύματα για το μωρό σας

Ακόμα και αν το μωρό σας εξακολουθεί να χρειάζεται βοήθεια για να φάει, είναι καλή ιδέα να το ενθαρρύνετε να προσπαθήσει να τρώει μόνο του. Βάλτε στο τραπέζι διάφορες τροφές με διαφορετικά χρώματα ή υφές, για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του όταν δοκιμάζει νέους τύπους τροφών.

Παρότι τα μωράκια χρειάζονται ενέργεια για να μεγαλώσουν, τα στομαχάκια τους είναι μικρά και γεμίζουν γρήγορα. Συνεπώς, σε γενικές γραμμές, αποφεύγετε να τους δίνετε γεύματα που αποτελούνται μόνο από τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως το μαύρο ψωμί ή το ψωμί ολικής άλεσης. 

Τα λιπαρά είναι σημαντικά για την παραγωγή ενέργειας και περιέχουν πολύτιμες βιταμίνες, όπως η βιταμίνη A. Μην δίνετε γάλα, τυρί και γιαούρτι χαμηλών λιπαρών σε μωρά κάτω των δύο ετών.

Το δεύτερο χρόνο της ζωής τους, είναι σύνηθες τα μωρά να απορρίπτουν νέες τροφές ή τροφές που έτρωγαν πριν. Τα καλά νέα ότι αν προσφέρετε στο μωρό σας μεγάλη ποικιλία τροφών σε αυτό το στάδιο, θα μειώσετε την πιθανότητα να γίνει επιλεκτικό όσο μεγαλώνει. 

Ακόμα και αν το παιδί σας γίνει επιλεκτικό στις τροφές, τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν τελικά να τρώνε τις τροφές που βλέπουν να καταναλώνουν οι γονείς τους και άλλα παιδιά. Γι' αυτό προσπαθήστε να τρώτε με το μωρό σας όσο το δυνατόν πιο συχνά και να οργανώνετε γεύματα μαζί με άλλα παιδιά. Αυτό θα βοηθήσει στην κοινωνικοποίησή του μικρού σας.

Πρόγραμμα βρεφικών γευμάτων 3 ημερών

Ημέρα 1

Πρωινό:

Νιφάδες καλαμποκιού με ακτινίδιο

Μεσημεριανό:

Κοτόπουλο με κάρι, ρύζι και κουνουπίδι στον ατμό

Γιαούρτι με πουρέ από φρέσκο μάνγκο

Βραδινό:

Ζυμαρικά με σάλτσα γλυκιάς πιπεριάς

Κρέμα με αυγά και βατόμουρα

Τροφές που τρώγονται με τα χέρια:

Φέτες ακτινίδιο, μπουκετάκια κουνουπιδιού, μπαστουνάκια ψωμιού, μαγειρεμένα ζυμαρικά

Ημέρα 2

Πρωινό:

Μούσλι για μωρά με μούρα

Μεσημεριανό:

Ζυμαρικά με σάλτσα μπολονέζ

Κομμάτια από κλημεντίνες

Βραδινό:

Πιτάκια από ψάρι και πατάτες με ελαφρώς τηγανισμένα λαχανικά

Smoothie με ροδάκινο και βατόμουρα

Τροφές που τρώγονται με τα χέρια:

Μούρα, μαγειρεμένα ζυμαρικά, μπαστουνάκια από ελαφρώς τηγανισμένα λαχανικά

Ημέρα 3

Πρωινό:

Χτυπημένα αυγά με μπαστουνάκια από ψωμί για τοστ

Μεσημεριανό:

Αρνί με κουσκούς και λαχανικά στον ατμό

Ρυζόγαλο

Βραδινό:

Σπαράγγια με τυρί φέτα

Φράουλες

Τροφές που τρώγονται με τα χέρια:

Κομμάτια ώριμου αχλαδιού, μπαστουνάκια λαχανικών στον ατμό, ντοματίνια

Σχετικά προϊόντα

Σχετικές οδηγίες

Συνταγές για βρέφη και νήπια

Συνταγές για βρέφη και νήπια

Τροφές για νήπια – μια ισορροπημένη διατροφή

Τροφές για νήπια – μια ισορροπημένη διατροφή

Εύκολες συνταγές για παιδιά

Εύκολες συνταγές για παιδιά

Συμβουλές για γεύματα νηπίων

Συμβουλές για γεύματα νηπίων